Nuffnang Ads

Tuesday 13 November 2012

[Destinasi] - Baumwipfelpfad, Pejalan Kaki Atas Pokok Terpanjang Didunia





Terletak dalam Bavarian Forest National Park di Neuschonau, Jerman adalah pejalan kaki atas pokok terpanjang di dunia. Denai alam semula jadi yang hebat ini berakhir dengan pokok menara 44meter (144 kaki) yang menakjubkan.



Bermula dari kawasan tempat letak kereta di sebelah kandang hidupan liar, pejalan kaki atas pokok terpanjang di dunia bermula di menara pintu masuk. Dengan lif ia memberikan akses mudah untuk semua jenis pelawat termasuk dengan kerusi roda dan gerabak bayi. Berjalan adalah bertujuan untuk mana-mana pencinta alam semula jadi yang mencabar.




Sepanjang jalan, anda akan mendapati pelbagai papan maklumat mengenai hutan gunung serta beberapa perkara pengembaraan. Anda juga akan menemui hutan yang unik dan ia adalah bentuk yang berbeza kehidupan dari sudut yang berbeza pandangan.




Jalan, 1,300 meter panjang (0.8 batu), angin sehingga ke menara pokok yang mengagumkan dengan ketinggian 44 meter (144 kaki). Di sana anda akan menemui yang pandangan luar biasa dan hampir tanpa sempadan. Menuju pergunungan Lusen dan Rachel anda akan mendapati hutan dara dan lautan pokok di Bavaria dan hutan bohemian. Menuju ke Neuschönau akan tampak landskap yang luas dan jelas, walaupun dalam bayang Alps.




27 pembinaan tiang pokok besar-besaran adalah asas pengembaraan bebas risiko. Sebuah pagar kayu dan bersih telus menjaga keperluan keselamatan dan membolehkan pokok berjalan atas untuk mengasimilasikan dirinya harmonik ke dalam hutan. Bagi golongan muda dan golongan muda dengan ketagihan untuk pengembaraan di hati, tiga stesen dengan jambatan kayu, jambatan tali dan cabaran lain terbentang sepanjang berjalan di atas pokok.




Crossing kelegaan dan kawasan kayu mati berjalan atas pokok membawa anda sehingga mahkota pokok di mana serangga dan burung mencari habitat pilihan mereka. Seperti yang disebutkan sebelum ini, berjalan berakhir di menara pokok gergasi.





Menara Pokok, dengan 44m (144 kaki) ketinggian, adalah kemuncak berjalan di atas pokok. Unik, bukan sahaja kerana bentuk seni bina, tetapi juga kerana bagaimana menara dibina di sekitar dan atas 3 gergasi dan 38 meter pokok cemara lama (125 kaki). Lebih daripada 500 meter (1,640 kaki) panjang, jalan angin jalan sehingga, menyediakan kelihatan indah ke dalam kehidupan dan pembangunan daripada 3 firs gergasi.





Dari batang pokok mahkota anda akan menemui pelbagai banyak daripada kehidupan. Lumut, serangga, haiwan kecil dan burung boleh ditonton dari sudut yang berbeza pandangan. Malah di sini berjalan dibina untuk kerusi roda dan gerabak bayi, meningkat tempat yang lebih besar daripada 6% cenderung dan menyediakan pendakian yang lancar.





Lawati Web Rasmi untuk Maklumat Pelawat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...